2 Ocak 2009 Cuma

11 > 6+4

Derdim sidik yarışı değil peşin peşin belirteyim... Çok sevdiğim Galatasaraylı bir büyüğümle geçtiğimiz hafta sonu ezeli rekabet üzerine keyifli bir sohbet yaptık. Son 20 senede aranın Galatasaray lehine ne kadar çok kapandığını, 90'lı yıllarda doğan çocukların çoğunluğunun Galatasaray taraftarı olduğunu, bunun sebeplerini tartışırken bendeniz 80'li yılların ortasında Fenerbahçe'nin 11 lig şampiyonluğu varken, karşı yakanın iki takımının toplamda o kadar şampiyonluğu olduğunu araya sıkıştırmış idim. İnönü stadında taraftarının iki direk arasına sığdığı günleri bilen İslam Çupi'nin bahsettiği yıllarda o direkler arasında 2 maç üst üste izleyen Kemal Amcam yanlış hatırladığımı söyledi o gün bana. Hafızam beni yanıltmış gerçekten ancak 1 yaklaşık sonuçta hiç fena olmasa gerek.
1984-85 sezonu dahil oynanan ilk 27 sezon sonunda kazanılan şampiyonluk rakamları şu şekilde.

Fenerbahçe 11
Galatasaray 6
Beşiktaş 4 ( Tahkim kurulu kararıyla kazanılan 2 şampiyonluğu (56-57 / 57-58) dahil etmedim)
Trabzonspor 6

Hiç yorum yok: