30 Kasım 2008 Pazar

Derbicik


Kim ne derse desin ben Mustafa hocayı severim ve yaptığı işe saygı duyarım. Fenerbahçe'yi çalıştırdığı dönemde kanatlarda ters ayaklı oyuncular kullanmasına, 4-3 'lük Antep maçının ikinci yarısı başlarken sahanın ortasında 3-0 geride olan oyuncularıyla konuşmasına ve geriden gelen Fenerbahçe'nin Kadıköy'de Galatasaray'ı yenmek zorunda olduğu maçta Ali Güneş'i forvet gibi oynatmasına (Ali Güneş ve Yusuf Şimşek'in golleriyle 2-1 sonuçlandı maç) şahit olduğumdan ötürü çıkardığı kadrolar beni şaşırtmıyor. Bobo ve Holosko'nun maça başlarken Bjk kadrosunda bulunmaması hocayı eleştirenlerin en büyük dayanağı. Ancak beğenilmeyen kadro Volkan'ın sürpriz pası ve Guiza'nın 1. sınıf vuruşu maçı 2-1' e çevirmese oyun kontrolünü eline almıştı. Bir anlık yerleşim hatası sonucu yenilen gol ve Cisse'nin atılışının ardından maçın seyri değişti. Benim Bjk kadrosuna ilişkin tek muhalefetim Toraman'a olabilir. Kapıdan bacadan dahi olsa oynatacağım hiç bir takıma sokmayağımı peşinen söyleyeceğim İbrahim Toraman'ın illa oynaması gerekiyorsa da ancak ve ancak stoper olarak görev yapabileceğini düşünüyorum. Bek olarak oynaması Fenerbahçe'nin sol taraftan Uğur ve Carlos'la gelecek akınlarını kesmek adına Mustafa Hoca tarafından düşünülmüş olmalı ancak , Fenerbahçe'nin sol taraftaki savunma zaaflarının ortaya çıkmasınada engel olmuştur bu hamle.
***
Fenerbahçe'ye gelecek olursak, kadrolar açıklandığı vakit Selçuk'un orta sahadaki tek defansif adam olduğunu gördüğüm vakit eyvah dedim. Alex ve Devid'in fiziksel yetersizlikleride eklenince bu tabloya kadro seçimi konusunda endişelerim oldu. Selçuk'un ön direkte attığı golle morallenerek orta sahayı iyi kontrol etmesi ve ilk yarı bitmeden Bjk'nin ön liberosunun atılması Fenerbahçe'nin orta saha zaafını ortadan kaldırdı. Son haftalarda güçlenen Gökhan Gönül'ü izlerken keyiflenirken, onun hakemle oynamasına üzülüyorum. Yenel ilk golden önce İbrahim Üzülmez'in eliyle koluyla ona faul yapmasına karşın aleyhine çalınan düdüğe itiraz amacıyla "Kur'an çarpsın dokunmadım hocam!" derken yan hakeme yerine dönmeyi unuttu. Guiza'nın attığı gol ve sonrasında Aragones'in Alex'i çıkarıp Josico'yu orta sahaya almasıyla maçın skoru tescil edildi. Oyundan düşen Bjk karşısında bulunan pozisyonlar rakip sarı-kırmızılı olmadığından değerlendirilemedi ve skor ilk yarı atılan gollerle belirlenmiş oldu.

Fenerbahçe 2- 1 Bjk

1 yorum:

Daima Fenerbahçe! dedi ki...

aslında derbilerin kralıdır bana göre FB-Bjk derbileri ama Bjk taraftarı sadece FB ile uğraşarak bir nevi olayı Bursa-Bjk durumuna indirgediler. burada Bursa (Bjk), Bjk ise Fenerbahçe oluyor. umarım anlatabilmişimdir meramımı.