Roger Federer etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
Roger Federer etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster

9 Temmuz 2009 Perşembe

Roger's Road to 15

15








Tarihin en iyi tenisçisi.
Karşılaşma sonunda Sampras, Rod Laver, Borg gibi efsanelerin Federer için kullandıkları cümle.En çok Grand Slam kazanma rekorunu rekorun sahibi Sampras'ın önünde kırdı Federer.Maç için söylenecek fazla bir şey yok.Stefanski'nin yarattığı canavar Federer de dahil kimsenin beklemediği bir şekilde çıktı karşılaşmaya.Federer'in Roddick'e karşı ezici üstünlüğünü yazmıştık bir önceki yazıda ama bu Roddick eski Roddick değildi.Herkes söyledi biz de söyleyelim 2. sette tie breakte 6-2 öndeyken seti kaybetmesi kırılma anı oldu ama buna rağmen maçı 5. sete taşıdı.Son sette bir ara artık maç bitmeyecek diye düşündük ama baskı ve yorgunluk Roddick üzerinde daha belirgin olmaya başladı.Çabuk biten servis oyunları uzamaya başladığında maçın Federer'e gideceği belli oldu ve 30. oyun sonunda Federer maçı bitirdi.
15 Grand Slam şampiyonluğu
21 Grand Slam ard arda yarı final
ve tekrar 1 numara.

Sampras 14. Grand Slamini kazandığında 31 yaşındaydı Federer ise daha 27. 20 şampiyonlukla kariyerini bitirmemesi için önünde engel yok.

15. şampiyonluk sonrası Nike'ın reklamı.

3 Temmuz 2009 Cuma

7. Defa Federer

Bugün oynanan karşılaşmalar sonucunda erkekler finalistleri de belli oldu.Finalin adı

Roger Federer - Andy Roddick

Günün ilk maçında Federer ile Haas korta çıktılar.Roland Garros'ta Federer'i elinden kaçıran Haas'ın işi bu sefer daha zor demiştik.Wimbledon Federer'in favori turnuvası ve geçen seneden sonra bu sene kazanmayı en çok istediği sene.İlk sette iki rakette kendi servis oyunlarında mükemmel oynadılar ve birbirlerine servis kırma şansı tanımadılar.Tie breakte ise Federer 7-3 üstünlük sağlayarak ilk seti noktaladı.

Federer setlerde 1-0 öne geçtikten sonra maçın bütün kontrolünü eline aldı.Kendi servislerindeki harika oyununa devam etti ve setin en kritik yerinde durum 5-5 iken servisi kırdı, peşinden kendi servis oyununu da alarak setlerde 2-0 öne geçti.

2-0'dan sonra iş zaten çoktan bitmişti.Federer servislerindeki oyununu aynı istikrarla sürdürdü. Haas ise elinden geldiğince direnmeye çalıştı; ama aynı oyunda 5 kere servis kırma puanı verince Federer 5.'de affetmedi.Servisi de kıran Federer iyice rahatladı ve maçı noktaladı.Federer maç boyunca rakibine servis kırma puanı şansı tanımadı.%89 ilk servisinden %81 ikinci servisinden puan çıkarıp winnerlarda da 49-28 üstünlük sağlayınca maçı da rahat kazandı.Maçın en zevkli anı 3. sette Federer'in lobuna zorla yetişen Haas'ın topu karşı tarafa geçirdikten sonra Federer topa vururken elleriyle onu engellemeye çalışması oldu.İki oyuncuda, tribünlerde oldukça eğlendi bu dakikada (Haas 'ın çabası sonuç verdi Federer topu dışarı vurdu :)). Federer Wimbledon'da 7. defa üst üste finalde.Pazar günü kazanırsa istatistiksel olarak tarihin en büyüğü olacak.
Günün ikinci maçı ise iki Andy arasında oynandı.Britanyalıların umudu Andy Murray ve Wimbledon'da daha önce iki kere final oynayan Andy Roddick.Wimbledon'ı kazanan son Britanyalı Fred Perry(1936), son finalist Bunny Austin(1938) oduğu için İngilizler biraz öne çıkan raketlerinden çok şey bekliyorlar.Tim Henman'dan da çok ümitliydiler ama Henman 4 kere yarı final oynadığı Wimbledon'da finali bir türlü görememişti.Andy Murray Henman'a göre çok daha yetenekli bir isim ama onun oyununda da hala bir şeyler eksik.

Maça gelirsek Murray Roddick'ten beklenen servis oyunlarını oynayarak başladı.Roddick ise zorlanıyordu ama iki isim de servislerini kırdırmadan 10. oyuna kadar geldiler.10. oyunda ise Roddick 5-4 öndeyken servisi kırıp ilk seti aldı.2. sete ise Murray çok hırslı girdi ve daha ilk oyunda Roddick'in servisini kırdı.Bu avantajı da setin sonuna kadar sürdürüp set sonunda maça beraberliği getirdi.
2. seti aldıktan sonra Murray oyunun kontrolünü eline geçirmiş gibiydi ama Roddick maçı bırakmaya niyetli değildi.İki oyuncu da set içinde birer kez servis kırdılar ve set tie breake gitti.Tie breakte ise Roddick seti kazanan isim oldu.
Son sette ise raketler servis kırmayı başaramadılar ve tie break sonunda Roddick finale yükselen isim oldu.Turnuva başından beri gösterdiği performansla Roddick finali hakeden taraftı.Andy Murray ev sahibi olmanın avantajını çok iyi kullanmasına rağmen Roddick karşısında yapabileceği bir şey yoktu.
Murray hakkında birkaç şey de söylemek lazım.Maçın başından sonuna kadar kazandığı her puanda abartısız her puanda aşağıdaki resimdeki gibi bağırış çağırışlar içinde.Bu hareketleri O'ndan çok ümitli olan taraftarlarını da galeyana getiriyor.Murray'nin dışarı attığı serviste bile ace atmış gibi bağırıyorlar.Bu hareketi hırsla açıklamak bana saçma geliyor.Oyunun daha başında raketler üzerinde stres yokken bile en kolay puanda attığı saçma sapan çığlıklar bir yerden sonra çok sıkıcı oluyor ve bence bu tripler rakibi daha çok hırslandırıyor.Çok komple bir oyuncu olmasına rağmen Murray'nin hala mental problemleri göze çarpıyor bu da önemli maçları kazanmasını engelliyor.
İngilizler final ümitlerini 1 sene daha ertelediler.
Final maçına değinirsek Federer ile Roddick Wimbledon'da daha önce 2 kez finalde bir kez de yarı finalde karşılaştılar ve bu 3 karşılaşmayı da Federer kazandı.Toplama bakarsak da Federer'in Roddick'e karşı 18'e 2 gibi ezici bir üstünlüğü var ve bu Roddick üzerinde çok büyük bir baskı yaratıyor.Roddick'in Federer'e karşı üstünlük sağladığı iki karşılaşmada sert kortta.Çimde Federer 3'te 3 yapmış.Karşılaşma öncesi Federer favori ama Roddick'in form durumu da çok iyi.Pazar günü zevkli bir final izleyeceğiz.

11 Haziran 2009 Perşembe

14



Roland Garros'ta 14. şampiyonluk gelince Wimbledon'da Federer'e Sampras'ı geçme şansı doğdu.Nike hemen el atmış bu rekabete.

7 Haziran 2009 Pazar

Roland Garros 2009 - Alles Roger


Karşılaşmadan sonra Mats Wilander tarihin en iyi Roland Garros'u dedi 2009 için.En iyisi mi bilemem ama erkekler tarafında mükemmel 2 hafta izlediğimiz bir gerçek. Madrid'de Nadal'ı yenerek aldığı kupayla Fransa'ya gelen Federer, 4. kez çıktığı finalde kariyerindeki tek eksiği tamamladı.Fransız seyircisi her zaman Roger Federer destekçisi olmuştur özellikle son 3 senede finalde kaybetmesi seyircinin her zamankinden daha fazla Federer'in arkasında olmasına yol açmıştı.Hatta bu Federer destekçisi olmaktan çıkıp anti Nadal'cı olmalarına kadar yol açtı.4. turda Söderling'in Nadal'ı sarsacağını anlayan seyirci o dakikadan itibaren Nadal'ın hatalarını bile alkışlamaya başladılar.Söderling maçı kazanınca da Federer'i o anda şampiyon ilan ettiler.
Nadal'ın kaybetmesi sonucunda Federer her ne kadar rahatlamış gibi gözükse de üzerindeki stresin daha da arttığı Haas maçında ortaya çıktı.2-0 geriye düştüğü maçta 3. sette servisini de kırdırmak üzereydi ama korumayı başardı.O an Federer için kırılma anıydı ve bu turnuvayı kazanacağının göstergesiydi.Haas'tan sonra sırasıyla Monfils ve Del Potro'yu geçerek finale yüksedi.
Diğer tarafta ise Nadal'ı eleyerek herkesin dikkatini çeken Söderling.Nadal maçından sonra performansının bir maçlık mı yoksa turnuvanın sonuna kadar mı olacağı tartışılmaya başlandı.Söderling Nadal'dan sonra önce Davydenko sonra da Gonzalez maçlarında bu turnuvanın yıldızı olduğunu kanıtladı.Nadal maçından sonra seyircinin desteğini de arkasına almış olarak çıktı maçlara ve finale yükseldi.
Finalden önce iki rakette de stres vardı.Söderling ilk defa bir Grand Slam finali oynayacak Federer ise tek eksik Grand Slam'ini kazanmaya çalışacak üstelik karşısında da Nadal yok iken.Söderling finale kadar ne kadar iyi oynarsa oynasın her zaman Grand Slam finali oynamak çok farklı derler.Daha maçın ilk oyunun da servisini kırdıran Söderling ilk sette Federer karşısında varlık gösteremedi ve 6-1 kaybetti.200km/h hızın üstünde attığı servislerin hepsini rahat karşılıyordu Federer ve Söderling'in ilk servisi oyuna sokma yüzdesi de sürekli düşüyordu.2. sette biraz toparlandı Söderling ama Federer karşısında tie-breake gitmek pek akıllıca bir hareket değil.Yarı finalde Del Potro'da aynı hataya düşmüştü.Oyun 4-4 veya 5-5 iken Söderling'in Federer'in servisini kırmaya oynaması gerekiyordu.Hem final tecrübesi hem tie-break tecrübesi Federer'i baştan avantajlı gösteriyordu tie-breakte.Zaten 7-1 ile bitti tie-break.2-0 olduktan sonra turnuva boyunca pes etmeyen Söderling'in ifadesi pes etmiş gibiydi.3. sete de servisini kırdırarak başlayınca tamamen ümitleri tükendi.Oyun aralarında havlunun altında stresini yenmeye çalışıyordu.Federer çok kolay alabileceği sayılarda hata yapınca sette 2 kere servis kırma puanı yakaladı Söderling ama maç kafasında bitmişti artık.Federer ikisini de rahat çevirip maçı aldı.
Bu zaferle Federer kariyerindeki tek eksiği tamamladı ve Fred Perry, Don Budge, Rod Laver, Roy Emerson, Andre Agassi 5'lisinden sonra 4 Grand Slam'i de kazanarak Career Grand Slam yapan 6. isim oldu.Kupasını da 99 yılında kazandığı Roland Garros ile Career Grand Slam yapan son isim Andre Agassi'nin elinden aldı.Career Grand Slam dışında 14. Grand Slam zaferiyle en çok Grand Slam kazanan tenisçiler sıralamasında idolu Pete Sampras'ın rekorunu egale etmiş oldu.Maçtan sonra sevinç gözyaşlarını tutamadı.Söderling ise maç sonrası konuşmasında "Federer bugün maçı kazanmayı haketti.Tarihin en büyük tenisçisine karşı kaybettim" dedi.Tarihin en büyüğü mü değil mi sürekli tartışılıyor ama günümüzün en büyüğü olduğu kesin.
Rudy Tomjanoviç 95 NBa final serisinden sonra "bir şampiyonun yüreğini asla hafife almayın" demiş.Federer bugün bunun ne kadar doğru olduğunu kanıtladı.Özellikle geçen seneki Wimbledon finalinden sonra Federer bitti diyenlere gereken cevabı verdi.Şimdi sırada Wimbledon var.5 sene üst üste şampiyonluktan sonra geçen sene kaybettiği ünvanı almak istiyor ve bence en büyük favori.Bugünkü karşılaşmanın en ilginç anı ise 2. sette Federer servis atarken sahaya giren İspanyol seyirciydi.Ayağında İsviçre bayrağı olan çorap, elinde Barcelona bayrağı kafasında ise İsviçre'li Muhafızların şapkasına benzeyen bir şapka ile sahaya dalıp şapkasını Federer'e takmaya çalıştı.Güvenliğin hamle yapmadığını görünce koşturmaya başlayıp filenin üstünden atlayıp karşı tarafa geçti.Söderling'e doğru ilerlerken yaka paça indirip, çuval gibi taşıdılar adamı kenara.